Odpowiedzi

2009-12-07T21:03:49+01:00
DROGA ZAŁUŻMY 10 obrotów koła roweru kolarskiego
__________
10*9=90!
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T21:29:02+01:00
R - promień koła roweru dziecięcego
l - długość okręgu małego koła
R - promień koła roweru kolarskiego
L - długość okręgu dużego koła

πR² = πr² × 9 // ÷π
R² = r² × 3² // √
R = r × 3

więc promień dużego koła jest 3 razy większy niż małego.

Długość okręgu koła kolarskiego:
L = 2πR
Długość okręgu koła dziecinnego:
l = 2πr

za R podstawiamy:
R = r × 3 = 3r

L = 2π3r = 6πr
l = 2πr

więc długość okręgu małego koła to 2πr a dużego koła to 6πr.
Porównując dochodzimy, że gdy duże koło obróci się raz, to małe zrobi trzy obroty.
Odp. koło roweru dziecięcego na tym samym dystansie musi się obrócić 3 razy, podczas gdy koło roweru kolarskiego 1 raz.
8 3 8