Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T21:13:57+01:00
Róznica dwóch liczb wynosi 5. Znajdz te liczby, jeżeli róznica kwadratów pierwszej liczby zmniejszonej o 2 i drugiej liczby wynosi 21.
x-y=5
(x-2)²-y²=21

x=5+y
(5+y-2)²-y²=21

x=5+y
(3+y)²-y²=21

x=5+y
9+6y+y²-y²=21

x=5+y
6y=21-9

x=5+y
6y=12

x=5+y
y=2

x=7
y=2
7 3 7
2009-12-07T21:40:21+01:00
Róznica dwóch liczb wynosi 5. Znajdz te liczby, jeżeli róznica kwadratów pierwszej liczby zmniejszonej o 2 i drugiej liczby wynosi 21.

x-I liczba
y-II liczba

x-y=5
(x-2)²-y²=21

x=5+y
x²-4x+4-y²=21

x=5+y
(5+y)²-4(5+y)+4-y²=21


x=5+y
25+10y+y²-20-4y+4-y²=21

x=5+y
9+6y+y²-y²=21

x=5+y
6y=21-9

x=5+y
6y=12

x=5+y
y=2

x=7
y=2
2 5 2
2009-12-07T22:04:34+01:00
Więc tak :
x - y = 5 (x-2)²-y²=21

x = 5 + y (5+y-2)²-y²=21

x = 5 + y (3+y)²-y²=21

x=5+y 9+6y+y²-y²=21

x=5+y 6y=21-9

x=5+y 6y=12

x=5+y y=2

Odp: x jest równe 7 a y=2
1 3 1