Jakieś zwierze napisało na drzewie LEW JEST GŁUPI. gdy lew się o tym dowiedział chciał znależć sprawcę. małpa mówi, że to hiena . hiena mówi że małpa kłamie. zebra mówi że to nie ona to zrobiła. tylko jedno zwierze mówi prawdę. które? kto jest sprawcą? Jak do tego doszedłeś (doszłaś)? co lew zrobi sprawcy?=]

3

Odpowiedzi

2009-09-02T20:35:46+02:00
Winną jest ZEBRA, Kłamią MAŁPA i ZEBRA, prawdę mówi tylko HIENA.
Przyjmując, że kto inny by mówił prawdę i był tylko jedynym mówiącym prawdę byłoby niemożliwością.
A co zrobiłby z winnym? Pewnie nic, bo w końcu potencjalnie jest głupi :P.
2009-09-02T20:37:13+02:00
Trzeba przyjąć że jedno zwierzę mówi prawdę a reszta kłamie.
Jeśli małpa mówi prawdę to hiena i zebra napisali
Jeśli hiena mówi prawdę to zebra napisała
Jeśli zebra mówi prawdę to nikt tego nie napisał.
Jeśli przepisałeś te zadanie z książki do gimnazjum, to nie czytaj jak to rozwiązać bo wszystko ci się pogmatwa.
Napisała to zebra.
No lew będzie miał dobrą kolację :D
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-02T21:16:05+02:00
Musisz wyjść z jakiegoś założenia.

Zakładając, że tylko MAŁPA mówi prawdę to: Winna jest HIENA lub ZEBRA
Zakładając, że tylko HIENA mówi prawdę to winna jest ZEBRA
Zakładając, że tylko ZEBRA mówi prawdę nikt nie jest winny

Tylko HIENA powiedziała prawdę a ZEBRA jest winna.

Lew mimo wszystko zakoca się w zebrze :P

(powinna to napisać małpa, jako jedyna ma przeciwstawny kciuk:P )
1 5 1