Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-02T20:41:42+02:00
Wystarczy obliczyć najpierw masę tytanu i glinu znajdujących się w tym gwoździu.

mTi = 85% * 120g = 102g
mAl = 8% * 120g = 9,6g

Teraz zamieniasz to na mole ze wzoru n =m/M

MTi = 48g/mol
MAl = 27g.mol

nTi = 102g/ 48g/mol = 2,13mola
nAl = 9,6g/ 27g/mol = 0,36mola

Pozdrawiam,
matteushq;)
12 5 12
2009-09-02T22:53:56+02:00
120g * 0,85 = 102g - masa tytanu
120g * 0,08 = 9,6g - masa glinu
120g * 0,07 = 8,4g - masa wanadu

nTi = 102g : 48g/mol = 2,125 mol
nAl = 9,6g : 27g/mol = 0,36 mol
3 5 3