Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-07T21:33:28+01:00
1.Osoba zapowiadająca zbawiciela
2.By oznajmili wszystkim ze nadejdzie zbawiciej i co uczyni
3.Eliasz
4.W imieniu Boga

http://pl.wikipedia.org/wiki/Prorok#Stary_Testament_-_Biblia_Hebrajska bardziej rozwinięta wersja
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T21:38:43+01:00
1.Prorok-jego funkcja w St.Testamencie dotyczyła przepowiadania; nie żadko to co głosił było przez niego niezrozumiane, dlatego czynił to z przymusu
2.Bóg powołał proroka do głoszenia słowa Bożego
3.Izajasz,Jeremiasz,Aggeusz,Eliasz,Joel
4.Prorok przepowiadał słowa Boga.
2 5 2
2009-12-07T21:45:55+01:00
1.prorok, religiozn. charyzmatyczny nauczyciel rel. uznany za duchowego przewodnika, powołanego przez Boga do głoszenia i interpretowania woli boskiej oraz przepowiadania przyszłości;
1 3 1