Podane wyrazy (wyłapane z dyktanda z trudnością ortograficzną) pogrupuj na te, do których nie odnoszą sie zadne zasady ortograficzne (czyli do zapamietania) oraz na te, do których można zastosować odpowiednią zasadę ortograficzną-tutaj też pogrupować do poszczególnych zasad.
wyrazy:
Rzeszowskiem, że, rozważenia, niebłahy, rozstrzygnęła, przerzucono, roborników, zewnątrz, wnętrzu, druga, nieprzekroczenie, uzytku, gmachu, zachwyt, harmonijnego, mozna, chyba, głównego, ażurowych, abażurów, etażeri, kurtyna, sufitu, zharmonizowana, beżowymi, kreseł, rozjarzyły sie, powstrzymać, okrzyku, gmach, zagorzały, brydżysta, turnieju, mistrzostwo, mój, przestrzega, reguł.

3

Odpowiedzi

2009-09-02T22:01:37+02:00
Najczęściej popełnia się błędy w zadaniach z błedami pierwszorzędnymi, czyl,i tymi w któtych występuje ó,u,ch,h,rz,ż, partykuła "nie" oraz wielka litera...

Piszę to ponieważ nie ma sensu wypisywać pojedynczo wyrazów...
Czyli, aby zadanie było zrobione, poprostu wypisz wyrazy zawierające to co wypisałam wyżej...
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-02T22:03:55+02:00
Rzeszowskiem, że, niebłahy, druga, użytku, gmachu, zachwytu, można, chyba, głównego, sufitu, ażurowych, abażurów, kurtyna, gmach, zharmonizowana, beżowymi, zagorzały, brydżysta, turnieju, reguł, etażeri - do zapamiętania


rozważenia - rozwaga ż na g
rozstrzygnęła rz to spółgłosce t
przerzucono rz to p
robotników końcówka ów
zewnątrz rz to t
nieprzekroczenie rz to p
harmonijnego h na początku
krzeseł rz po k
mój - moje ó na o

1 5 1
2009-09-03T00:22:03+02:00
Bez zasad:
Rzeszowskiem,że,druga,zachwyt,harmonijnego,
mozna,chyba,kurtyna, zharmonizowana,rozjarzyły sie,gmach,reguł.

rozważania - ż:g - rozwaga
rozstrzygnęła, zewnątrz, wnętrzu, mistrzostwo, powstrzymać - rz po t
przerzucono, nieprzekroczenie, przestrzega - rz po p
robotników - końcówki -ów, -ówka itp
niebłahy - nie z przymiotnikami, rzeczownikami (nieprzekroczenie) łącznie
głównego - ó:o - głowa
ażurowych, abażurów, etażeri, beżowymi - z jęz. francuskiego, ż:g
mój - ó:o - moja
zagorzały - gorący (rz/r)
krzeseł, okrzyku - rz po k
brydżysta - brydż od bridge
gmachu, turnieju, sufitu, użytku - na końcu u
1 1 1