Odpowiedzi

2009-12-07T21:50:15+01:00
Pole trójkąta równobocznego: (a²√3):4=p //a to kazdy bok
więc pole sześciokąta foremnego: 6(a²√3):4=P //a to bok szesciokąta
P:p=6 bok szesciokata jest 6 razy mniejszy od boku trójkąta.

do pana na dole: trzeba zastosować wzór na trójkąt równo boczny (a²√3):4 sześciokąt foremny składa się z 6 takich trójkątów czyli 6x ten wzór to pokazuje za 6x wiekszy jest bok trojkata. Gratulacje "szóstkowy" :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T21:59:20+01:00
P trójk = P sześ
a trójk: a sześc = ?

Ptrój. = ½ a*h
h = a√3:2
Ptrójk. = ½*a*a√3:2 = ¼a²√3

P sześc = (3/2)a²√3

P trójk = P sześ
¼a²√3 = (3/2)a²√3 /*4

a²√3 = 6a²√3 /:√3
a² = 6a²
a² trój : 6a² sześc.
a trojk : 6a sześć
a trójk = 1/6a sześc.

Bok trójkata wynosi 1/6 boku sześciokąta gdy pola obu figur są jednakowe