Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T21:55:45+01:00
Urodził się: . 4 marca 1678 w Wenecji, zmarł. 28 lipca 1741 w Wiedniu

Skomponował:
*L`Estro Armonico (Harmoniczna inspiracja)
* Cimento dell`Armonia e dell`Invenzione (Spór między harmonią a wyobraźnią)
*Gloria na instrumenty solowe, chór i orkiestrę
*La cetra
Vivaldi skomponował około 500 koncertów instr.

co robił:
*był ksiedzem, muzykiem( zainspirowany Janem Sebastianem Bachem)[kompozytor]
Myślę, że wystarczy tyle... Nie wiem czy musisz sie uczyc nazw w innym jezyku.. na wszelki wypadek dodała

Pozdrawiam ;D
2009-12-07T21:58:21+01:00
Antonio Lucio Vivaldi pseudonim "Rudy Ksiądz" ur. 4 marca 1678 w Wenecji, zm. 28 lipca 1741 w Wiedniu .
Vivaldi skomponował około 500 koncertów instrumentalnych
- ok. 350 koncertów na jeden instrument solowy oraz smyczki
-ok. 40 koncertów na dwa instrumenty solowe (najczęściej takie same, np. dwie trąbki lub mandoliny),
-ponad 30 koncertów z trzema lub więcej instrumentami solowymi, w tym z instrumentami tak rzadkimi w roli solowej jak kotły
- ok. 60 koncertów bez instrumentu solowego, przypominających sinfonię, lecz nazwanych „koncert"