Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T22:03:13+01:00
-Bezrobocie jest to taki okres, kiedy w gospodarce państwa liczba miejsc pracy jest mniejsza niż liczba osób jej potrzebujących.

-Jest to utrata pracy i brak możliwości na znalezienie innej.

-Osoby bez pracy są ciągle smutne, apatyczne, rozdrażnione. Nie mogą znaleźć sobie miejsca w domu. Nie potrafią normalnie funkcjonować. Czują się gorsi, mają obniżone poczucie własnej wartości. Tracą nie tylko źródło utrzymania, ale także poczucie bezpieczeństwa i wiarę we własne siły.

-Nie widzą perspektyw na dalsze życie.
2009-12-07T22:04:10+01:00
- bieda
- utrata bezpieczeństwa
- niemożność zapewnienia bytu sobie i rodzinie
- brak możliwości rozwijania zainteresowań i spełniania ambicji zawodowych doprowadzają do depresji i szerzenia się chorób psychicznych, samobójstw
- duże koszty świadczeń socjalnych
- niewykorzystanie zdolności do pracy bezrobotnych
- poczucie zagrożenia utratą pracy ludzi zatrudnionych i niebezpieczeństwo zwiększenia się zjawisk niepożądanych (np. alkoholizm, rozwody, narkomania, przestępczość)