Odpowiedzi

2009-12-07T22:12:45+01:00
160*0,20 =32 <-- OBNIŻONO
160+32= 192 <-- CENA PRZED OBNIŻKĄ:))
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T22:12:20+01:00
Po obniżce ceny o 20%, spodnie kosztują 160 zł. Jaka była cena spodni przed obniżką, o ile złotych obniżono cenę?

160 zł = 80%
160:80 = 1%
1% = 2zł

100% = 2*100 = 200zlotych - cena początkowa
200 - 160 = 40 złotych

Cene obniżono o 40złotych.

PS. nie wiem jak osobom u góry wyszly takie śmieszne wyniki <śmiech>
Gdyż nawet przy sprawdzeniu 200 zł * 20% = 40 złotych...
1 5 1