Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T22:23:49+01:00
Oblicz iloraz sumy liczb √7 i 2√2 przez ich różnicę

/ - to będzie kreska ułamkowa, to inaczej też dzielenie :P

√7+2√2 / √7 - 2√7
wyzbywamy się niewymierności z mianownika...

(√7+2√2) * (√7+2√2) / (√7 - 2√2)*(√7 +2√2)

2√7 + 2*2√2 / (√7)² - (2√2)²

2√7 + 4√2 / 7 - 4*2

2√7 + 4√2 / 7 - 8

a wiec:
√7+2√2 : √7 - 2√7 = 2√7 + 4√2 : (-1) = -2√7 - 4√2
√7+2√2 : √7 - 2√7 = -2√7 - 4√2
2009-12-07T22:24:43+01:00
Oblicz iloraz sumy liczb √7 i 2√2 przez ich różnicę
(√7+2√2 )/(√7 - 2√2)=
=(√7+2√2 )*(√7+2√2 )/7-8=
=(7+2√14+2√14+8)\-1=
=15+4√14/-1(*-1)=
=-15-4√14
2009-12-07T22:26:09+01:00
√7+2√2
_______ =
√7-2√2 /*(√7+2√2)

(√7+2√2)(√7+2√2)
________________ =
(√7-2√2)(√7+2√2)


7+2√14+2√14 +8
= _______________ =
7+2√14-2√14-8

15+4√14
_________ = -( 15+4√14) = - 15 - 4√14
-1
1 5 1