Odpowiedzi

2009-12-07T23:08:48+01:00
Zad.1) Bar, Cyna, Kadm, tellur,ksenon, rtęć.
Zad.2) tlenek typu EO2
SnO2 <-- tlenek cyny (II)
TeO2 <-- dwutlenek telluru
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T23:28:18+01:00
1. wszystkie pierwiastki grup głównych od Indu aż po Rad czyli:
In, Sn, Sb, Te, I, Xe, Cs, Ba, Tl, Pb, Bi, Po, At, Rn, Fr, Ra
2. muszą należeć do 14 lub 16 grupy, wiec będą to: Se, Te, Pb, Po
a tlenki wyglądają oczywiście SeO2, TeO2, PbO2, PoO2 :)
5 1 5