Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-07T22:48:10+01:00
4√3 = a √3
a = 4

przeciwprostokątna = 8

r = 4

P = 16 π
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T22:49:06+01:00
Opisujesz na trojkacie okrag i widac ze bok trojkata lezacy na przeciwko kata prostego jest srednica okregu, wiec potrzebna ci jego mira aby obliczyc pole tego kola, gdyz p=πr²

kat 60 stopni zaznaczamy miedzy nasz srednica a dolna przyprostokatna trojkata.

z wlasnosci trojkata o miarach 60 90 i 30 stopni wiemy ze srednica wynosi 2a, przyprostokatna miedzy 60 a 90 stopni 1a, a 2przyprostokatna ktora jest podana wynosi 4√3

wiec
a=4
a srednica(d)=8
r=8/2=4

wiec pole =π(4)²
p=16π
2009-12-07T22:51:01+01:00