Oblicz pole rombu którego przekątne mają długości 13 i 17 cm

obwód rombu ma 52cm a przekątne mają długości 24 i 10 cm. oblicz pole tego rombu oraz długość jego wysokości

w równoległoboku o polu 26cm[2] jeden z boków ma długość 9 cm. jaką długość ma wysokość opuszczona na ten bok jaka długosc ma drugi bok tego równoległoboku jesli wysokość opuszczona na niego ma 6 cm?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-07T22:54:59+01:00
P=ef/2=13cm*17cm/2=110.5cm²


P=ef/2=24cm*10cm/2=120cm²
a=O/4=52cm/4=13cm
h=P/a=120cm/13cm≈9.23cm
7 5 7
2009-12-07T23:06:36+01:00
'' -oznacza do potęgi drugiej (do kwadratu)

POLE ROMBU= 1/2* e * f
( "e" i "f" to przekątne rombu), czyli

P=1/2 * 13cm*17cm= 1/2 * 221cm= 110,5cm''

przykład drugi:

P=1/2 * 10cm * 24cm= 60cm''

5'' + 12'' = c''
25 + 144 = c''
164 = c''
13= c (bok rombu)

P= a *h
60cm'' = 13 * h / :13
~5cm = h

Chyba tak to będzie, nie wiem, bo późno już ;P
3 5 3
2009-12-07T23:16:57+01:00
1.
P=e*f/2
P=13*17/2
P=110,5

2.
L=52cm p=24 q=10 cm

a= 52/4=13
P=240/2
P=120
P=a*h
120:13=h
h=9 i 3/13

3.
w równoległoboku o polu 26cm[2] jeden z boków ma długość 9 cm. jaką długość ma wysokość opuszczona na ten bok jaka długosc ma drugi bok tego równoległoboku jesli wysokość opuszczona na niego ma 6 cm?

P=26
a=9
P=a*h
h=2 i 8/9

P=26
P=a*h
26:6=a
a=4 i 1/3
3 2 3