Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T00:25:50+01:00
M(s)=8,3g r= 8,3g/100g H₂0. m(rozp)=100g m(r)=m(s)+m(rozp)=8,3+100=108,3g c(p)=? z proporcji, na krzyz: 108,3g r - 100% 8,3g s - x% x=7,66% - c(p) Odp. Stężenie procentowe roztworu wynosi 7,66%.
1 5 1
2009-12-08T08:42:05+01:00
Masa substancji = 8,3 g

masa roztworu = 8,3 g + 100 g = 108,3 g

Podstawiamy do wzoru na stężenie procentowe (Cp):

Cp = 8,3 g * 100 % / 108,3 g ≈ 7,7 %

Pozdro))
1 5 1