"Ćwiczenia w rozwiązywaniu równań pierwszego stopnia i jedną niewiadomą"


1. 7 - x = 2

2. -2(3 - x) = 2x + 1

3. 4x - 3x = 5 + 4

4. 3x + 15 = 2x - 25

5. 4(6 - x) = -8



Podam przykład żeby wszystko było jasne:

4x - 2 = 2x +1
4x - 2x = 1+2
2x = 3
x = 1 1/2

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-08T05:15:56+01:00
7-x=2
-x=-5
x=5

-2(3-x)=2x+1
-6+2x=2x+1
-6=1
równanie sprzeczne

4x-3x=5+4
x=9

3x+15=2x-25
x=-40

4(6-x)=-8
24-4x=-8
32=4x
x=8
2 3 2
2009-12-08T10:01:38+01:00
1) 7 - x = 2
-x = 2 - 7
-x = -5 / : (-1)
x = 5
2) -2 (3-x) = 2x + 1
-6 + 2x = 2x +1
2x - 2x = 6 + 1
x = 7
3) 4x-3x=5+4
x=9
4) 3x+15=2x-25
3x-2x=-25-15
x=-40
5) 4 (6-x) =-8
24-4x=-8
-4x=-8-24
-4x=-32 / : (-4)
x=8
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T10:28:49+01:00
1. 7 - x = 2
-x=2-7
-x=-5/:(-1)
x=5

2. -2(3 - x) = 2x + 1
-6+2x=2x+1
2x-2x=1+6
0=7
sprzeczne

3. 4x - 3x = 5 + 4
x=9

4. 3x + 15 = 2x - 25
3x-2x=-25-15
x=-40

5. 4(6 - x) = -8
24-4x=-8
-4x=-8-24
-4x=-32/:(-4)
x=8
1 1 1