Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-08T11:04:03+01:00
Cyjanowodór, HCN, którego roztwór wodny jest słabym kwasem ma zapach gorzkich migdałów. Dlaczego zapach ten ma również roztwór wodny cyjanku potasu?

KCN + HCl-> HCN + KCl to nic innego jak
CN- + H+ --> HCN
jako że HCN jest słaaabiutkim kwasem, to będzie hydrolizować nawet w środowisku obojętnym - te [H+]=1*10^-7 mu wystarczy do hydrolizy, a część zhydrolizowanego HCN'u się ulotni, i zapaszek się poczuje

1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-12-08T11:05:02+01:00
Zadanie:
a.Inne nazwy Cyjanowodóru
b.Wzór sumaryczny
c.Masa molowa
d.Właściwości
odp:
a.
-kwas cyjanowodorowy
-kwas pruski
-cyklon B
b.
HCN
c.
27,03 g/mol
d.
-Gęstość i stan skupienia 0,687 g/cm3 ; ciecz
-Rozpuszczalność w wodzie miesza się w dowolnych proporcjach
-Temperatura topnienia -13,4 °C (259,75 K; 25,6)
-Temperatura wrzenia 26 °C (299,15 K)
-Kwasowość (pKa) pKa = 9,2
2009-12-08T13:03:34+01:00
Oblicz stopień dysocjacji kwasu cyjanowodorowego o stężeniu 0,15mol/l. pK HCN =9,14

K=10do potęgi -9,14= 7,24 *10 do potęgi -10
HCN -->H+ + CN-

Co:K≥400 0,15:7,24*10 do potęgi -10= 207*10do potęgi 6
α= pierwiastek z K:Co = 0,0000695=6,95*10do potęgi -10