Odpowiedzi

2009-12-08T11:54:21+01:00
60km/h=16,6m/s

60cm=0,6m

16,6:0,6=27,6 obrotu
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T11:54:27+01:00
V= 60 km/h = 60000 m/ 3600 s = w przybliżeniu 16,7 m/s
d = 60 cm = 0,6 m
r = 0,6 :2 = 0,3 m (promień)
f = częstotliwość = ilość obrotów na sekundę = ?

wzór: prędkość liniowa w ruchu obrotowym

V = 2pi *r / T ; ale t = 1/f ; T okres obrotu

V = 2pi *r *f ; dzielę obustronnie przez 2pi r

f = V / 2pir

f = 16,7 m/s / 2*3,14 * 0,3 m

f = 16,7 m/s / 1,9 m

f = w przybliżeniu 8, 8 obrotów /s

f = 8,8 Hz