Witam
Oblicz wartość indeksów stechiometrycznych i napisz wzór zwiążku czemicznego.
a) COx-masa cząsteczkowa tego związku chem wynosi28u.
b)NaxPO4- masa cząsteczkowa tego związku chem wynosi 164u.

Jakby co to jest zadanie15 z 50 strony z chemi nowej ery do I gimnazjum.

2

Odpowiedzi

2009-12-08T12:52:15+01:00
MC = 12g/mol
mO = 16g/mol

28-12= 16 zatem index to 1

a wzor CO

mNa= 23g/mol
mP= 31g/mol
mO=16g/mol

4*16+31=64 + 31= 95
164 - 95 = 69
69/23 = 3 zatem index to 3

Na3PO4



Pozdro:):)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T12:57:18+01:00
A) COx= 28u C= 12u, O= 16u
28u- 12u(unity wegla) = 16u
z racji tej iz tlen ma 16 unitow nasze x wynosi 1 wiec mozemy wpisac 1 (CO1) badz nic nie musimy wpisywac
b) NaxPO4= 164u Na=23u, P= 31u, 0=16u
164u- 31u-64u(4razy16u)= 69u
69u:23= 3
x=3