Budowę bazylijki rozpoczęto w 1506r. a zakończono 1626. łacińska inskrypcja na kopule mówi ze ukończono ją w roku MDXC a inna podaje datę wzniesienia fasady: MDCXII. po ilu latach od rozpoczęcia budowy bazyliki ukończono kopułę? ile lat upłyneło między ukończeniem kopuły a wzniesieniem fasady? jak należałoby zapisać date ukończenie budowy bazyliki używając cyfr żymskich



Ludzie POMóżCIE TO JAKIEś GłUPIE NIE CZAJE ALEE DLA UłATWIENIA TE LITERKI TO RZYMSKIE I TRZEBA JE ZAMIENIć TYLE WIEM POMOCY PLOSIE :((

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-03T16:13:28+02:00
MDXC - 1590 kopuła
MDCXII - 1612 fasada

Kopułę ukończono po 84 latach
Między kopułą a fasadą minęło 22 lata
1626 - MDLXXVI
2009-09-03T16:15:32+02:00
Bazylikę budowano 121 lat
kopuła została ukończona w 1590r, a fasada w 1612
czyli kopułę ukończono po 85 latach od rozpoczęcia budowy, między ukończeniem kopuły a wzniesieniem fasady upłynęło 23 lata. data ukończenia budowy bazyliki MDCXXVI
2009-09-03T16:16:11+02:00
Kopóła=1590r.
fasada=1612r.
1590-1506=84[lata]-pytanie pirwsze
1612-1590=22[lata]-pytanie drugie
data ukończenia=MDCXXVI