Ania postanowiła upiec tort w prezencie dla Doroty. Za wszystkie potrzebne składniki zapłaciła o 20 % mniej niz zapłaciłaby za gotowy tort z cukierni. Oblicz ile kosztuje tort z cukierni jezeli cena składników kupionych przez Anię jest wynikiem nastepujacego działania:

√1⁷/₉ x (²/₃)⁻¹ x (-0,5)² + ³√8
---------------------------------------------(kreska ułamkowa)
-0,05 x [-1,3 + 6 x (-0.2)]

prosze trzeba mi na jutro błagam pomózcie:)

2

Odpowiedzi

2009-09-03T23:07:20+02:00
1*(9/2)*(1/4)+2 3 1/8 25/8
=---------------------------=-------------------------=----------=(25/8)*(1000/125)=25
-0,05*[-1,3+6*-(0,2)] -0,05[-1,3+(-1,2)] 0,125

100%-x
80%=25

100%*25
-------------=2500/80=31,25[zł]
80%

Odp. Tort w sklepie kosztował 31,25 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-03T23:24:55+02:00
4/3 x 3/2 x 0,25 +2
---------------------------- =
-0,05 x -2,5

2,5
=---------------------- =
0,125

=20

80% to 20
100% to 25

Odp. Tort z cukierni kosztuje 25zł.