Odpowiedzi

2009-12-08T13:55:54+01:00
Eten jest gazem bezbarwnym, o słodkawym zapachu. Jest substancją łatwopalną. Rozpuszcza się bardzo dobrze w rozpuszczalnikach niepolarnych np.: arenach i alkanach.
  • Użytkownik Zadane
2009-12-08T13:57:27+01:00
- gaz
-bezbarwny
-o charakterystycznym zapachu
- nierozpuszczalny w wodzie
- alken
- ulega reakcjom spalania
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T13:58:01+01:00
Eten jest gazem bezbarwnym, o słodkawym zapachu. Jest substancją łatwopalną. Rozpuszcza się bardzo dobrze w rozpuszczalnikach niepolarnych np.: arenach i alkanach.

Jest to cząsteczka płaska i symetryczna, a kąty pomiędzy wiązaniami (H-C-H) wynoszą 120°. Długości wiązania w tej cząsteczce wynoszą odpowiednio:

* pomiędzy atomem węgla a atomami wodoru 110 pm;
* pomiędzy atomami węgla 134 pm;

W wyniku hybrydyzacji orbitali w obu atomach węgla, pomiędzy nimi występuje jedno wiązanie π i jedno wiązanie σ. Ulega reakcjom addycji, utlenienia i polimeryzacji.

W mieszaninie z powietrzem jest wybuchowy w granicach stężeń 2,75-28,6%, oraz podczas ogrzewania pod zwiększonym ciśnieniem.