Odpowiedzi

2009-12-09T17:06:36+01:00
Trybunał Konstytucyjny- zajmuje się badaniem zgodności z Konstytucją uchwalonych przez parlament ustaw.
Napewo dobre:)
1 5 1
2009-12-09T19:19:40+01:00
Trybunał Konstytucyjny jest organem sądownictwa konstytucyjnego w Polsce.Zajmuję się kontrolowaniem norm prawnych.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T19:40:13+01:00
Trybunał Konstytucyjny, pod względem ustrojowym jest tzw. sądem konstytucyjnym, organem powoływanym we współczesnych państwach prawnych do czuwania nad zgodnością z konstytucją tworzonych aktów prawnych. W Polsce, samodzielna, konstytucyjna instytucja władzy sądowniczej powołana na mocy ustawy z 1982 (nowelizowanej w 1989), której głównym zadaniem jest kontrolowanie zgodności prawa z Konstytucją RP oraz formułowanie jego wykładni.
1 5 1