Dorota upiekła dla zaproszonych kolezanek ciasteczka gdyby kazdej z zaproszonych kolezanek dała po 3 ciasteczka to zostałyby jej jeszcze 4 sztuki a gdyby dała kazdej kolezance po 4 ciasteczka to zabrakło by jej dwóch ciasteczek ile kolezanek zaprosiła Dorota ???

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-03T16:18:29+02:00
X-l. koleżanek
y-l. ciastek

3x + 4 = y
4x - 2 = y

3x+4=4x-2
x=6

Odp. 6 koleżanek
2009-09-03T16:59:33+02:00
Y-> ilość ciastek
x-> ilość koleżanek
w klamerce:
y-3x=4
y-4x=-2
odejmujemy stronami
y-3x-(y-4x)=4-(-2)
y-3x-y+4x=4+2
x=6