Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T14:25:04+01:00
Http://pl.wikipedia.org/wiki/Instrument_d%C4%99ty_blaszany
(;
3 3 3
2009-12-08T14:51:27+01:00
Instrumenty dęte blaszane:
Powstawanie dźwięków skali chromatycznej opiera się na zasadzie przedłużania rury instrumentu:
a) za pomocą mechanizmu wentylowego - wentylowe
b) za pomocą ruchomej rury zwanej suwakiem - suwakowe
Zasadniczą częścią instrumentu jest otwarta blaszana rura, wygięta w kształt koła, owalu lub zaokrąglonego równoległoboku. Wszystkie mają mocno rozszerzony wylot - tworzący okrągłe rozchylenie - dźwięcznik (czarę głosową). Wszystkie te instrumenty mają ustnik. Do instrumentów dętych blaszanych zaliczamy: róg, trąbkę, puzon, tubę.
4 4 4