Chemia.
Nowej Ery.
Zad. 47 str. 29.

Wapno palone jest nazwą zwyczajową...................... .
Tlenek ......................... znajduje się w minerale o nazwie hematyt.
Tlenek............... , czyli ................. , stanowi około 75 % powierzchni kuli ziemskiej.
Korund, najtwardszy z minerałów, to ............

Proszę o szybką odp. ;D

3

Odpowiedzi

2009-12-08T14:35:05+01:00
W pustych miejscach
1.tlenku wapnia
2.zelaza
3.wodoru, wody
4.tlenek glinu
14 3 14
2009-12-08T14:36:06+01:00

Wapno palone jest nazwą zwyczajową..TLENKU WAPNIA..
Tlenek ..ŻELAZA.. znajduje się w minerale o nazwie hematyt.
Tlenek..WODORU.. , czyli ..WODA.. , stanowi około 75 % powierzchni kuli ziemskiej.
Korund, najtwardszy z minerałów, to ..TLENEK GLINU..
13 3 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T14:36:07+01:00
Zad 47/ 29

Tlenki są to związki chemiczne tlenu z innymi pierwiastkami chem.
Można je otrzymać w reakcji chem. utlenianiu pierwiastków chem. z tlenem.
Tlenek magnezu jest przykładem tlenku metali.
Tlenek siarki jest przykładem tlenku niemetalu.
Wapno palone jest nazwą zwyczajową tlenku wapnia.
Tlenek żelaza (III) znajduje się w minerale o nazwie hematyt.
Tlenek azotu, czyli niemetal, stanowi ok. 75% powierzchni kuli ziemskiej.
Korund, najtwardszy z minerałów, to tlenek glinu.
38 4 38