Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T14:46:31+01:00
Jest to polski film obyczajowy z 2007 roku.

Luiza Bartodziej, bohaterka filmu jest młodą kobietą od kilku lat leczoną psychiatrycznie. W jej urojeniach pojawiają się niebezpieczne ptaki, trolle i inne stwory. Mieszka z rodziną na prowincji. Jej ojciec stara się o objęcie stanowiska burmistrza i wstydząc się chorej córki umieszcza ją w zamkniętym zakładzie psychiatrycznym. W przeszłości dziewczyna była wzorową uczennicą.Rysowała oraz interesowała się tańcami indyjskimi.

Podczas pobytu w szpitalu psychiatrycznym poznaje Fabiana Sawickiego używającego pseudonimu Fabio (członka grupy przestępczej, który chce otrzymać dokumenty stwierdzające jego niepoczytalność). Gangster okazuje Luizie życzliwość. Znajomość zamienia się w uczucie. W szpitalu pracuje także Marian (nazywany przez Fabia Marianek), młody sanitariusz, który znęca się fizycznie nad dziewczyną. Gdy Fabio opuszcza szpital zostawia Luizie telefon komórkowy. Podczas jednej z rozmów telefonicznych połączenie zostaje nagle przerwane. Marian zabiera dziewczynie telefon i przywiązuje ją do łóżka. Fabio postanawia sprawdzić co się stało. Po tym jak zastaje Luizę unieruchomioną postanawia zabrać ją z placówki, w której przebywa do wynajmowanego domu, przy którym później dziewczyna będzie pielęgnowała ogród.

Gangsterskie porachunki Fabia kończą się tym, że zostaje on świadkiem koronnym i para wyjeżdża do Kanady.




Reżyser: Maciej Wojtyszko

Scenarzysta: Witold Horwath

Fabio: Marcin Dorociński

Luiza: Patrycja Smolińska

Marianek: Marcin Hycnar

Kaleka mecenas: Władysław Kowalski

Ania psycholog: Kinga Preis

Di Caprio: Lesław Żurek

Tatianka: Wiktoria Gorodecka

Junior brat mecenasa: Jacek Kałucki


Jest to ciekawy i śmieszny film. Najlepszy polski film jaki widziałem.
1 5 1
2009-12-08T14:47:21+01:00
Obsada:
George Newton: .... Charles Grodin
Alice Newton: .... Bonnie Hunt
Doktor Varnick: .... Dean Jones
Rhyce Newton: .... Nicholle Tom
Ted Newton: .... Christopher Castile
Emily Newton: .... Sarah Rose Karr
Harvey: .... Oliver Platt
Vernon: .... Stanley Tucci
Brad: .... David Duchovny
Brie: .... Patricia Heaton
Mark: .... Robi Davidson
Devonia Pest: .... Laurel Cronin
Panna Grundel: .... Nancy Fish
Reporter: .... Sherri Paysinger
Donna: .... Lisa Gerber
Przyjaciel Marka: .... Cory Danziger
Młoda kobieta: .... Colleen O'Hara
Młoda kobieta: .... Stephanie Massman
Pielęgniarka: .... Holly Wortell
Młody człowiek: .... Nicolas Mize

Ekipa:
Reżyseria: .... Brian Levant
Scenariusz: .... John Hughes
Scenariusz: .... Amy Holden Jones
Zdjęcia: .... Victor J. Kemper
Muzyka: .... Randy Edelman
Scenografia: .... Alex Tavoularis
Montaż: .... William D. Gordean
Montaż: .... Sheldon Kahn
Kostiumy: .... Gloria Gresham
Producent wykonawczy: .... Ivan Reitman
Casting: .... Steve Jacobs
Dekoracja wnętrz: .... Gary Fettis
Dyrektor artystyczny: .... Charles Breen

Uroczy szczeniak o imieniu Beethoven ucieka przed ścigającymi go łowcami psów i trafia do domu państwa Newtonów, rodziny jakich wiele. Wkrótce wyrasta na ogromnego, rozbrykanego bernardyna, który nade wszystko uwielbia psocić. Początkowo pan domu, George, nie jest zadowolony z takiego obrotu sprawy. Szybko jednak zmienia zdanie i kiedy Beethoven zostaje porwany przez handlarzy żywym towarem, bez wahania rusza mu na ratunek.

Obsada »

Charles Grodin - George Newton
Bonnie Hunt - Alice Newton
Dean Jones - Doktor Varnick
Nicholle Tom - Rhyce Newton
Christopher Castile - Ted Newton


1 2 1
2009-12-08T14:47:36+01:00
Treść.
Tayler Gage, główny bohater, wskutek nierozważnego chuligańskiego wybryku zostaje skazany na pracę społeczną w szkole artystycznej. Na początku czuje się w nowej roli nieswojo i obco.

Wszystko się zmienia, kiedy poznaje piękną studentkę Norę, która jest utalentowaną tancerką baletową. Norze potrzebny jest odpowiedni partner na występ dyplomowy, gdyż Andrew (partner dotychczasowy) skręca sobie kostkę. Pewnego dnia w sali gdzie odbywają sie próby, załamana dziewczyna siedzi i nie wie co ma począć, gdy Tayler ofiarowuje się z pomocą. Dziewczyna wciąga go w świat muzyki i pomaga mu odkryć w sobie wyjątkowy talent do tańca. W międzyczasie zapłonęło między nimi gorące uczucie.

Czeka ich wiele perypetii: buntownicza natura Tylera, chłopak Nory, miłość Milesa..

Każdy zasługuje na szansę spełnienia swoich marzeń, ale niektórzy mają ją tylko jedną. Tyler Gage (Channing Tatum) jest buntownikiem z gorszej części Baltimore - i jedyną rzeczą jaka stoi pomiędzy nim a jego niespełnionym życiem są marzenia, że pewnego dnia się stąd wyrwie. Nora (Jenna Dewan) jest wysoko postawioną tancerką baletu uczęszczającą do bardzo dobrej szkoły w Baltimore (Maryland School of the Arts) - i jedyną rzeczą stojącą na drodze do jej pewnej i wspaniałej przyszłości jest znalezienie partnera do tańca na jej pokaz końcowy. Kłopoty z prawem sprawiają, że Tyler ląduje w ramach pracy społecznej w Maryland School of the Arts. Jest tam jako ktoś obcy, niepasujący do otoczenia, dopóki jego umiejętności jako zdolnego, ulicznego tancerza nie przyciągają uwagi Nory. Teraz coś pomiędzy nimi iskrzy, na i poza sceną. Tyler zdaje sobie sprawę że ma tylko jeden występ aby udowodnić że może zajść w życiu dalej niż kiedykolwiek mógł to sobie wyobrazić.

Obsada.
* Channing Tatum – Tayler Gage
* Jenna Dewan – Nora Clark
* Drew Sidora – Lucy Avila
* Rachel Griffiths – dr Gordon
* Mario Barrett – Miles Derby
* Heavy D - Omar
* Josh Henderson – Brett Dolan
* Tim Lacatena – Andrew
* Deirdre Lovejoy – Kathleen Clark
* Jeannie Ortega – Jenn
* Damaine Radcliff – Marcus 'Mac' Carter
* De'Shawn Washington – Skinny Carter
* Jamie Scott - Colin
* Alyson Stoner - Camille Gage
* DeLon Howell - P.J.
* Carlyncia S. Peck - Mama Skinny'ego i Maca

Twórcy.
Film muzyczny w reżyserii Anne Fletcher, produkcji amerykańskiej.

















1 5 1