Odpowiedzi

2009-12-08T14:57:15+01:00
Miła ,serdeczna ,łagodna,chetna do pomocy, lubiala swoich przyjaciol,wrażliwa,sympatyczna
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T14:57:44+01:00
Jedną z głównych bohaterek powieści "Ten obcy" jest Urszula Zalewska. Jest to córka doktora Zalewskiego, która po śmierci matki mieszka z ciotkami w Warszawie. Latem wyjeżdża do ojca na wakacje. Czas w Olszynach spędza z trójką przyjaciół: Pestką, Marianem i Julkiem.

Ula to cicha, spokojna, nieśmiała, subtelna dziewczyna. Jest zupełnym przeciwieństwem Pestki. Łatwo ją onieśmielić, zawstydzić, zasmucić, zranić. Jest wrażliwą dziewczyną. Współczuje Zenkowi oraz Dunajowi. Umie być samodzielna i zaradna. Bohaterka okazuje się też dziewczyną pragnącą przyjaźni, kochającą zwierzęta i przyrodę. Próbuje z Zenkiem oswoić psa. Jest dobra, cierpliwa, dyskretna. Właśnie tymi cechami zjednuje sobie Zenka. Ula to bardzo szlachetna i uczciwa bohaterka. Pracuje, by zwrócić skradzione przez Zenka pieniądze. Pomaga chłopcu w problemach z chorą nogą. Odważnie broni swojego zdania. Jest wierna w uczuciach, choć nie łatwo ją skłonić, by je okazała.

Ula to pozytywna postać. Czuje się pokrzywdzona. W listach do zmarłej matki zwiera się ze swoich zmartwień. Z trudem nawiązuje kontakty z rówieśnikami. Mimo to, tylko ona zaprzyjaźnia się z Zenkiem. Chłopiec tylko jej się zwierza. Ula to ujmująca postać, sympatyczna dziewczynka. Ciekawie byłoby ją poznać.