Odpowiedzi

2009-12-08T15:20:51+01:00
KRZYWICA- to choroba objawiająca sie deformacją kości.Jej przyczyną jest niedobór witamin D.

OSTEOPOROZA- zwana również zrzeszotowieniem kości,to stan chorobowy, który jest powodowany stałym ubytkiem masy kostnej.Kość staje się cienka, słaba,krucha, łatwo się łamie.Przyczyną tej choroby jest międz innymi obniżenie hormonów płciowych,a tekże niedobór wapna w organiźmie.

PŁASKOSTOPIA- objawia się obniżeniem lub zanikiem wysklepień stoby.Jest przyczyną nadmiernego obciążania nóg.

SKOLIOZA- to boczne skrzywienie kręgosłupa

LORDOZA- nadmierne wygięcie kręgosłupa w części lędźwiowej ku przodowi

KIFOZA- nadmierne wygięcie kręgosłupa w części piersiowej ku tyłowi
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T15:21:41+01:00
Krzywica-zwana również angielską chorobą, choroba występująca u dzieci, najczęściej pomiędzy 2 miesiącem a 3 rokiem życia dziecka

Osteoporoza - stan chorobowy charakteryzujący się postępującym ubytkiem masy kostnej, osłabieniem struktury przestrzennej kości oraz zwiększoną podatnością na złamania. Osteoporoza występuje najczęściej u kobiet po menopauzie

płaskostopie-zniekształcenie stopy polegające na obniżeniu się jej fizjologicznych sklepień, w wyniku czego staje się ona płaska. Stopa o prawidłowej budowie nie dotyka podłoża całą powierzchnią. Jej kości układają się w łuk. Przy płaskostopiu prawie cała stopa przylega do podłoża. Kości w takiej stopie ułożone są w linii prostej. Stopa zbudowana prawidłowo wspiera się o podłoże trzema punktami:
* piętą
* głową pierwszej kości śródstopia
* głową piątej kości śródstopia.

lordoza-łukowate wygięcie kręgosłupa w stronę brzuszną. U człowieka fizjologiczna lordoza występuje w odcinku szyjnym i lędźwiowym kręgosłupa.

2009-12-08T15:38:13+01:00
KRZYWICA- to choroba objawiająca sie deformacją kości.Jej przyczyną jest niedobór witamin D.

OSTEOPOROZA- zwana również zrzeszotowieniem kości,to stan chorobowy, który jest powodowany stałym ubytkiem masy kostnej.Kość staje się cienka, słaba,krucha, łatwo się łamie.Przyczyną tej choroby jest międz innymi obniżenie hormonów płciowych,a tekże niedobór wapna w organiźmie.

PŁASKOSTOPIA- objawia się obniżeniem lub zanikiem wysklepień stoby.Jest przyczyną nadmiernego obciążania nóg.

SKOLIOZA- to boczne skrzywienie kręgosłupa

LORDOZA- nadmierne wygięcie kręgosłupa w części lędźwiowej ku przodowi

KIFOZA- nadmierne wygięcie kręgosłupa w części piersiowej ku tyłowi