Odpowiedzi

2009-12-08T15:08:56+01:00
Musisz miec zawsze 180 i to sie liczy kontomierzem jakby co musisz go przyłożyć na róg
19 2 19
2009-12-08T15:17:07+01:00
Kątomierzem, a jezeli jest to np. trojkat prostokatny rownoramienny to wiedzac ze jeden kąt ma 90 stopni a dwa pozostale musza byc rowne to odejmujesz od 180-90=90 i dzielisz na dwa i masz kąty dwa pozosatle czyli 45 stopni:)
albo musisz miec podane najwyzej 2 kąty w figurze i wtedy obliczasz z własnosci tych figor
12 2 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T15:24:24+01:00
Normalnie jak masz obliczyć kąt to kątomierz przykładasz do kąta, w tym miejscu gdzie ramie kąta pada na kontomierz jest miara tego kąta
Możesz też obliczyć kąty bez kątomierza jesli masz podane kilka kątów
Trójkąty;
Suma miar kątów trójkąta wynosi 180° α+β+γ= 180°
więc np. jeśli masz trójkąt prostokątny i podany jest w nim dwa kąty ( prosty 90° i drugi np.30° )
Musisz dodać do siebie te katy i odjąć to co ci wyszło od 180°
90+30=120 180-120= 60° więc trzeci kąt ma 60°
Czworokąty:
Suma miar kątów w czworokącie wynosi 360°.
Np. jeśli masz romb,i podane jest że kat rozwarty ma mierę120°i musisz obliczyć resztę kątów
to: 120 + 120 =240 ( bo romb ma dwie pary kątów (4) a te które są na przeciw siebie mają tyle samo stopni.)
360-240= 120° 120°:2= 60°
Więc te kąty to 60°, 60°, 120°, 120°
37 4 37