Odpowiedzi

2009-12-08T15:14:30+01:00
X + 5x = 180
6x = 180
x = 30

kąt ostry 30
kąt rozwarty 150
18 3 18
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T15:15:34+01:00
Suma kątów w czworokącie wynosi 360°. Stąd suma kąta ostrego i rozwartego = 180°
α - kąt ostry
5α - kąt rozwarty
6α = 180° /:6
α = 30°
5α = 150°
Odp. Miary kątów rombu to 30° i 150°
35 4 35
2009-12-08T15:16:16+01:00
Α-alfa
α/5+α/5+α+α=360⁰
2⅖α=360⁰
α=360⁰:2⅖=150⁰
α=150⁰
α/5=30⁰
Odp.:Miary kątów to 30⁰.
10 3 10