Odpowiedzi

2009-12-08T15:26:04+01:00
Sztuka rzymska była jedną z największych sztuk na świecie.

2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T15:32:43+01:00
Rzymianie sztukę, kulturę, religię przejmowali od podbitych krajów. Własnych osiągnięć nie mieli dużo. Ten lud może szczycić się przede wszystkim tym, że wynalazł prawo XII tablic, ponieważ były skuteczne dla każdego kto je znał. Z czasem zaczęto dopisywać do nich inne prawa i tak powstał Kodeks Justyniana.
Rzymianie mogą pochwalić sie również swoimi budowlami takimi jak np. akwedukt, czyli konstrukcja umożliwiająca doprowadzenie wody do miast. Ciekawym zabytkiem sztuki rzymskiej jest też koloseum, to jest dzisiejszy amfiteatr. Przez 80 wejść mogło wejść lub wyjść nawet 50 tys ludzi w czasie ok. 6 min.
Ciekawą budowlą jest również Panteon, który rzymianie skopiowali od Greków ( W Grecji był przecież Partenon).

ps. Ja używałam innej książki ale chyba moze być.
1 5 1