Odpowiedzi

2009-09-03T17:20:19+02:00
Wartość logiczna zdania p=>q wynosi 1
zaprzeczenie tego (cała lewa strona) to w takim razie 0
~q to 1
więc cała prawa strona to 1lub 0 czyli 1
prawa równa lewej - zdanie jest prawdziwe
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-03T18:25:14+02:00
~( p => q ) => ( ~q ∨ p )
p=0
q=0
0 => 0
~( p => q ), czyli zaprzeczenie 0 => 0, czyli 1, bo zaprzeczamy ze 0 jest 0
~q, znow zaprzeczenie, czyli zaprzeczamy 0, czyli 1
lewa i prawa strona sa rowne 1, wiec zdanie jest prawdziwe, jakby bylo 0 to byloby falszywe