1. Bok rombu ma 20 cm długości, a jego przekątne 24 xm i 32 cm. Jaka jest wysokość tego rombu?

2. Pole kwadratu jest równe 50 cm². Jaka jest długość jego przekątnej?

3. Kąty α i β są kątami przyległymi. Miara kąta α jest równa 34 (stopni). Jaką miarę ma kąt β?

2

Odpowiedzi

2009-12-09T00:24:23+01:00
1. Pole rombu=p*q
Pole rombu=24*32
pole rombu=768(cm kwadratowych)

Pole rombu=a*h
768=20*h
h=768:20
h=38,4

2.p kwadratu=50cm kwadratowych
p kwadratu=a kwadrat
a=7.07
d=a pierwiastek z dwoch

d=7,07*pierwiastek z dwoch
d=w pzyblizeniu 10

3.
α+β=180
34+β=180
β=146 stopnia
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-09T02:56:24+01:00
1.
P =½ d₁* d₂
P = 24cm * 32m
P = 768cm²

P =a * h
h = p : a
h = 768 : 20
h = 38,4 cm

2.
P = a²
a = √P
P = 50cm²
a = √50 = 7,07 cm

d = a√2
d = √50* √2 = √100
d = 10 cm

3.
α + β = 180°
34°+ β = 180°
β = 180° - 34° = 146°