Odpowiedzi

2009-12-08T15:39:09+01:00
W rombie o boku długości 20cm kąt ostry ma miarę 45 stopni. Oblicz długość promienia okręgu wpisanego w ten romb.

H=2r

H/a=sin45

H/20=√2/2

H=10√2

r=1/2H

r=1/2*10√2=5√2
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T15:41:43+01:00
A√2=20 |:√2
a=20/√2
a=20*√2/√2*√2
a=20√2/2
a=10√2

a=r

PS. Matematyka z plusem kl. 3 gim. WIELOKĄTY, KOŁA I OKRĘGI .. miałam dziś sprawdzian ;)
12 2 12