Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T15:40:13+01:00
Przywieziono 1960kg
10% wody
osuszone zostało 8%
czyli teraz trzeba obliczyć ile to 8 % i odjąć to od masy całości

Mw = Cp x Mc : 100% Mw - masa wody (?)
Cp - stężenie procentowe (8%)
Mc - masa całości (1960kg)
Mw = 8 x 1960 : 100 = 156.8kg
Mw = 156.8kg
1960 - 156.8 = 1803.2 kg
Odp: po osuszeniu otrzymano 1803.2kg kawy
4 2 4
2009-12-08T15:42:44+01:00
Przywieziono 1960kg kawy
10% wody
osuszone zostało 8%
obliczam ile to 8 %

Mw = Cp x Mc : 100%
Mw - masa wody
Cp - stężenie procentowe roztworu 8%
Mc - masa całości kawy 1960kg

Mw = 8 x 1960 : 100 = 156,8kg
Mw = 156,8kg

odejmuje to od masy całości

1960 - 156,8 = 1803,2 kg

Odpowiedź: po wysuszeniu zostało 1803.2 kg kawy