Podczas upalnego letniego dnia turysta zmierza wejść na Rysy 2499m n.p.m.
Wyrusza ze schroniska na Dolinie Roztoki 1031m n.p.m ,gdzie temperatura powietrza wynosi 25°C . Wiedząc, że temperatura powietrza atmosferycznego obniża się z wysokością o 0,6°C na 1oo m jaką ma ona wartość na szczycie Rysów .?.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T15:49:00+01:00
2499m- 1031m=1468m
1468m: 100m=14,68
14,68*0,6°C=8,808°C
25°C-8,808°C=16,192°C

Odp.:Na szczycie Rysów temperatura ma wartość 16,192°C.

3 5 3
2009-12-08T15:59:03+01:00
Najpierw obliczam różnicę wysokości
2499m -1031m = 1468m
jeżeli temp.obniża się o 0,6°C na 100 m to:
100m.....to......0,6°C
1468......to......x
x=1468×0,6÷100
x=8,8 °C
temp. obniżyła się o 8,8°C
25°C - 8,8°C = 16,2 °C
temp. na szczycie Rysów wynosi 16,2 °C.
1 5 1