Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T15:52:26+01:00
W oświeceniu krytykowano kościół ponieważ
Filozofowie oświecenia krytykowali religie za ich dogmatyzm, a kościół katolicki za zacofanie społeczno-ekonomiczne, niski poziom umysłowy części kleru i niemożliwość racjonalnego uzasadnienia wiary.

dogmatyzm-Jest to twierdzenie w jakiejś religii lub szkole filozoficznej przyjęte bezwarunkowo - bez dowodu i nie podlegające dyskusji.
1 4 1
2009-12-08T15:55:12+01:00
Za niski poziom moralny i intelektualny oraz za laicyzacji duchowieństwa (pl.wikipedia.com/wiki/laicyzacja)