1. Pole trapezu jest równe 54 cm², a jego podstawy mają 10 cm i 8 cm długości. Jaką długość ma wysokość tego trapezu?

2. Obwód koła wynosi 36 π cm długości. Ile wynosi pole tego koła?

3. Z koła o promieniu 9 cm wycięto koło współśrodkowe i otrzymano pierścień kołowy o polu 45 π cm². Ile wynosi promień wyciętego koła?

2

Odpowiedzi

2009-12-08T16:06:05+01:00
1)trzeba podstawic wszytskie wiadome liczby do wzoru na pole trapezu czyli p=½(a+b)*h czyli:

54cm²=½(10+8) *h
54cm²=(5+4)h
54cm²=9x
h=54/9
h=6
od. wysokosc trapezuwynosi 6 cm

2)aby obiliczyc pole potrzebny jest promien tego kola
mozemy go obliczyz wiedzac ze obw=36π a wzor na obw. kola to: obw=2πr, wiec

36π=2rπ
r=36/2
r=18 cm
p=πr²
p=324cm²

3)

zeby obliczyc promien tego drugiego kola trzeba podstawic do wzoru wszystkie licczby

45π=πr²
r²=45
r=√45
r=3√5π

nie jestem niestety pewna wszystkich obliczen:(






Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T16:25:29+01:00
Zad.1.

Dane:
P=54cm^
1podstawa= 8cm
2podstawa= 10cm

Wzór na pole trapezu: P=(a+b)*h/2

Podstawiamy do wzoru:

54=(8+10)*h/2
54=18*h/2
54=9h|:9
h=6

Odp. Wysokość trapezu wynosi 6cm.

Zad.2.

Ob=36π
żeby obliczyć r należy przyrównać do wzoru:

2πr = 36π | :2π
r=18

P=πr^
P=π18^
P=324π

Zad.3.

P koła całego:
P=πr^
P=π9^
P=81π cm^

P koła wyciętego 81π-45π= 36π
czyli r^=36
r=6cm