Odpowiedzi

2009-12-08T15:56:06+01:00
1. = 3, 14* 12*12*60/360=36 pi
2. = pi*2*15*60/360=5 pi
2009-12-08T15:58:26+01:00
1.l=60stopni dzielisz przez 360stopni razy πrazy 12do kwadratu.
to l=1/6razy 144
l=24
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T16:02:32+01:00
Zad. 1.
Dane:
r=12cm
α=60°
Pkoła=π*r^2
Pkoła=π*12^2
Pkoła=144πcm^2
Pwycinka = α/360° * P
Pwycinka = 60/360° * 144πcm^2
Pwycinka= 24πcm^2

Zad. 2.
r=15cm
O=2π*r
O=2π* 15cm= 30πcm
α=60°
60/360 = 1/6
Dł. łuku = α/360 * O
Dł. łuku = 1/6 * 30πcm=5πcm
1 4 1