Odpowiedzi

2009-12-08T16:16:59+01:00
B)5p-2r=21/x3
3p+5r=-6/x(-5)
15p-6r=63
-15p-25r=30
-6r-25r=63+30
-31r=93/:(-31)
r=3

5p-2r=21
5p-2x3=21
5p-6=21
5p=21+6
5p=27/5
p=5,4

c)2x-3y=10/x5
5x+5y=0/x(-2)
10x-15y=50
-10x-10y=0
-15y-10y=50
-25y=50/(-25)
y=-2

2x-3y=10
2x-3x(-2)=10
2x+6=10
2x=10-6
2x=4/2
x=2

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T16:22:30+01:00
B) 5p-2r=21 /*3
3p+ 5r=-6 /*(-5)
15p- 6r=63
-15p- 25r= 30
-31r=93
r=-3
5p-2*(-3)=21
5p+ 6=21
5p=21- 6
5p= 15
p=3

c) 2x-3y=10 /*(-5)
5x-5y=0 /*2
-10x+15y=-50
10x-10y=0
5y=-50
y=-10
2x-3*(-10)=10
2x+30=10
2x=10-30
2x=-20
x=-10

d) 5v₁+4v₂=4 /*(-7)
7v₁+5v₂= 6 / *5
-35v1 -28v2= -28
35v1+25v2=30
-3v2=2
v2=-2/3
5v1+4*(-2/3)=4
5v1-8/3=4
5v1=4+8/3
5v1=6 i 2/3
v1= 1 i 1/3
e) 4x+5y=12,3 /*2
3x-2y= -4 /*5
8x+10y= 24,6
15x-10y= -20
23x= 4,6
x= 0,2
4x+5y=12,3
4*0,2+5y=12,3
5y=11,5
y=2,3
f) 3x-0,2y=35 /*(-5)
2,5x-5y=5 /*6
-15x+1y=-175
15x-30y=30
-29y= -145
y=5
3x-0,2y=35
3x-0,2*5=35
3x-1=35
3x=36
x=12