Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-09-03T17:54:27+02:00
X do potęgi drugiej+4x-21=0
delta=16-4*1*(-21)=16+84=100
pierwiastek z delty= 10
x1=-4-10/2*1=-14/2=-7
x2=-4+10/2=6/2=3
x1 i x2 to rozwiazania
2009-09-03T17:54:31+02:00
X²+4x-21
to samo co
(x+7)(x-3)
więc x=-7 i 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-03T17:55:18+02:00
Należy policzyć Δ
Δ=b²-4ac=16-4*1*(-21)=100
√Δ=10
x₁=(-b-√Δ)/2a=(-4-10)/2=-7
x₂=(-b+√Δ)/2a=(-4+10)/2=3