Zad.1
Organizm dorosłego człowieka zawiera przeciętnie 70% wody. Wojtek obliczył że w organizmie jego taty powinno byc 56 kg wody ! ile waży tata Wojtka?

zad.2
Bateria kosztuje 3,50 co stanowi 7% ceny zabawki bez baterii. Ile kosztuje zabawka z włożoną baterią ?

bedzie najjjj plisss oblicznia :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T16:25:40+01:00
Zad.1 56kg = 70% I :7
8kg=10%I *10
80kg=100%
Odp.: Tata waży 80 KG
zad.2
3,50 = 7% I :7
0.50= 1% I * 100
50zł = 100% - cena zabawki bez baterii
53,50 zł= 107% - cena zabawki z baterią
Odp.:Zabawka z baterią kosztuje 53,50 zł

2009-12-08T16:39:56+01:00
70%-56kg
100%-x

x=80kg

3,5zł-7%
x-100%

x=50
50+3,5=53,5zł