Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T16:03:50+01:00
  • ala1
  • Początkujący
2009-12-08T16:04:02+01:00
Juliusz Słowacki, obok Adama Mickiewicza i Zygmunta Krasińskiego, zaliczany jest do grona ,,trzech wieszczów romantycznych". Pierwsze jego zachowane utwory pochodzą z 1825 roku. Wczesna twórczość Słowackiego to tłumaczenia Alphones'a de Lamartine i Thomasa Moore'a. Duży wpływ na twórczość poety wywarli Byron i Mickiewicz.

W warszawskim okresie twórczości (1829 - 1831) powstało kilka powieści poetyckich: Szanfary, Hugo, Mnich, Żmija (utwór rozpoczęty w Warszawie, ukończony na emigracji) oraz dwa utwory sceniczne: Mindowe i Maria Stuart. W 1830 roku Antoni Odyniec opublikował w piśmie ,,Melitele” powieść ,,Hugo”. Poeta nie otrzymał przychylnych recenzji.