Kierowca przejechał trasę z miejscowości A do miejscowości B ze średnią prędkością 80km/h. Gdyby zmniejszył prędkość o 20km/h, to przebycie tej trasy zajęłoby 1 godzinę więcej. Jaka odległość jest między tymi miejscowościami.


Prosiłbym o napisanie jak to zadanie rozwiązać nie tylko odpowiedź.

2

Odpowiedzi

2009-12-08T16:14:34+01:00
T=czas,,,s=droga,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, s=80t,,,,,,,,,,,,,,,,s=60(t+1),,,,,,,lewe strony równań równe ,czyli prawe też muszą być równe,czyli:80t=60t+60,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 20t=60,,,czyli t=3godz.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, s=80t=80km/h×3h=240km,,,odp.odległosc wynosiła 240km-pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T16:15:58+01:00
S- droga między ai b
t-czas

s=80km/h*t
s=60km/h*(t+1)

s=80t
80t=60t+60

s=80t
20t=60/20

s=80t
t=3

s=3*80
t=3

s=240
t=3