Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T16:15:29+01:00
Zanieczyszczenia powietrza sągłownymi skutkami globalnych zagrożen srodowiksa takich jak kwasne deszcze , dziura ozonowa , czy ocieplenie klimatu.
najczesciej i najbardziej zanieczyszczaja atmosfere :
- dwutlenek siarki
- tlenek azotu oraz pyły.
2009-12-08T16:19:24+01:00
Reakcje te zachodzą w stromie chloroplastów i są określane jako cykl Calvina-Bensona. Jest to tzw. faza bezpośrednio niezależna od światła fotosyntezy. Należy jednak podkreślić, że światło stymuluje również niektóre enzymy cyklu Calvina-Bensona poprzez utrzymywanie w stanie zredukowanym ich grup sulfhydrylowych.