Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-03T18:45:58+02:00
Najpierw trzeba obliczyć pędy obu samochodów.

Dane:
m₁ = 600kg
m₂ = 1200kg
v₁ = 20m/s
v₂ = 10m/s

Jednostki mamy w porządku, gdyż pęd nie ma określonej jednostki. Opisuje się go jako niuton/s (N/s) lub kg*m/s. (niuton równa się właśnie kg*m)


p₁ = m₁ * v₁
p₁ = 600kg * 20m/s = 12 000 N/s

p₂ = m₂ * v₂
p₂ = 1200kg * 10m/s = 12 000 N/s

Dwa samochody jadą w przeciwnym kierunku. Ich pędy równoważą się.
Istnieje coś takiego jak ZASADA ZACHOWANIA PĘDU, która brzmi:
"Jeżeli w układzie inercjalnym na ciało (układ ciał) nie działa siła, lub działające siły równoważą się to całkowity pęd ciała (układu ciał) nie zmienia się"

I właśnie tak jest w tym przypadku.

ODP. Całkowity pęd układu ciał polonez-fiat nie zmienia się.

Mam nadzieję, że rozumiesz wszystko;) Starałem sie przedstawić sytuację obrazowo;)

Pozdrawiam,
matteushq;)
2009-09-03T18:48:54+02:00
P=m/v
P1=600kg*20m/s=1200kg*m/s
P2=120kg*10m/s=1200kg*m/s
P1=P2
1200kg*m/s=1200kg*m/s
Oznacza to że całkowity pęd tego układu wynosi zero