Układ równań
Zmieszano 8kg nasion trawy pierwszego gatunku i 12 kg nasion drugiego gatunku. Otrzymano mieszankę w cenie 7,60 zł za 1 kg. Po zmieszaniu 12kg nasion pierwszego gatunku z 8 kg nasion drugiego gatunku, otrzymano mieszankę w cenie 8,40 zł za 1 kg. Ile kosztuje 1kg nasion każdego gatunku?

2

Odpowiedzi

2009-12-08T16:26:02+01:00
X-cena I gatunku
y- cena II gatunku

8x+12y=7,6/*(-12)
12x+8y=8,4/*8

-96x-144y=-91,2
96x+64y=67,2

-80y=-24
y=0,30

8x=7,60-12*0,30
8x=7,6-3,6
8x=4
x=0,50
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T16:37:37+01:00
Metodą podstawiania:

Cena za 1 kg:
pierwszego gatunku trawy - x
drugiego gatunku trawy - y

8x + 12y = 7,60 / * 3
12x + 8y = 8,40 / * 2

24x + 36y = 22,80
24x+16y = 16,80 / * (-1)

24x + 36y = 22,80
-24x - 16y = -16,80

20y = 6
6:20 = 0,3 = y

12x + 8y = 8,40
y = 0,3

12x + 8 * 0,3 = 8,40
y = 0,3

12x + 2,4 = 8,40
y = 0,3

12x = 6
y = 0,3

x = 0,5
y = 0,3

Odpowiedź: Cena za kilogram nasion pierwszego gatunku wynosi 0,5 zł, a za kilogram nasion drugiego gatunku 0,3 zł
2 5 2