Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T16:33:29+01:00
Aleksander dostał przydomek "wielki", ponieważ zważyło na to wiele czynników. Pierwszym z nich było to, że każdego traktował na równi, z innymi - chodzi tu o wojowników. Był on wybitnym wodzem i politykiem, który wyprzedzał swoimi poglądami współczesnych. Wznosił się ponad uprzedzenia rasowe. Doceniał rolę i znaczenie gospodarki oraz nauki. Ponadto uznawał religię ludów zamieszkujących dane tereny, jak i nie zabijał ich. Był też waleczny, odważny i mądry. W czasach młodości uczył go Arystoteles, sam zaś młodzieniec walczył pod Issos w jeździe konnej. Słynął on z powiedzenia węzeł gordyjski. Należy to teraz rozumieć, jako nagromadzenie wielu problemów trudnych do rozwiązania. W mieście Gordion, panował przekonanie, że kto rozwiąże węzeł - będzie panem Azji. Aleksander nie tracąc czasu rozciął go szablą i kontynuował podboje, lecz niestety zmarł w 323 r. p.n.e. i do lat 30 p.n.e zaczął się okres hellenistyczny. Śmierć nie pozwoliła mu na rozwinięcie wszystkich możliwości.

Tak więc Aleksander Macedoński zasłużył na tytuł "Wielkiego".
5 5 5
2009-12-08T16:37:33+01:00
Uważam , że Aleksandrowi Macedońskiemu słusznie nadano przydomek WIELKI.Ponieważ : Znał język litewski, był zarazem ostatnim wielkim księciem litewskim który posiadał tę umiejętność .Książę dbał o rozwój stołecznego Wilna, jak i o sprawy ważne dla całego państwa. Korzystał z pomocy najlepszych litewskich doradców oraz zapewnił Wielkiemu Księstwu Litewskiemu samodzielność w prowadzeniu polityki zagranicznej.
uchwalił konstytucję praw Nihil novi





LICZE NA ,,NAJ"" :)
2 1 2