Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-08T16:32:54+01:00
Bohaterowie Krzyżaków mieszkali w starych izbach, a nawet czasem w chatach.
Spożywali mięso, ryż i kaszę, a wszystko lubili popić wodą lub piwem korzennym.
ich lecznictwo potrafiło wyleczyć nawet poważnie chorego człowieka. Jednym z przykładów jest okład na ranę z wnętrzności bobra lub niedźwiedzia.
Okład przykładano do rany i rozmasowywało.
Takim sposobem Zbyszko i Jagienka wyleczyli Maćka.
Rozrywkami w średniowieczu turnieje rycerskie, jazdy konno, polowania i różne rodzaje zabaw.
Ludzie spotykali się w karczmach, pili piwo i dyskutowali np. na temat wojen.
Lubi słuchać muzyki.
najczęściej grano na lutniach i fujarkach.
Dla niektórych rozrywką była wojna z przeciwnikiem, a dla niektórych konkurencje by udowodnić kto jest lepszym rycerzem bądź prostakiem.

mam nadzieję, że pomogłam i liczę na najlepsze :)

Powodzenia i Pozdrawiam :)
503 1 503
2009-12-08T16:35:10+01:00
Na pierwsze trzy nie znam;)) Ale mieszkali w dworkach, jedli potrawy tłuste, a pili szczególnie wino.

1. Leczenie ran- w średniowieczu medycyna stała na bardzo dobrym poziomie, co prawda sposoby jakimi leczono chorych wydają się niehigieniczne, ale były bardzo skuteczne.
2. a).Muzyka i przyśpiewki-lubili słuchać muzyki np. przyśpiewki Zycha za Zgorzelic bądź Danuśki.
b). Instrumenty muzyczne- lutnia, gęśliki, basetlista , fujarki.
c). Średniowieczne rozrywki-polowania, połowy ryb, uczty, turnieje rycerskie.
413 4 413